SsangYong Korando má na muške Kiu Sportage

Výstredná kórejská značka SsangYong dáva o sebe opäť vedieť. Na európske trhy sa čoskoro dostane nové Korando.

29.09.2010 02:00
SsangYong Korando Foto:
SsangYong Korando
debata

Automobilka SangYong dostala opäť chuť na európske trhy. Tentoraz si berie na mušku Nissan Quasqai, Hyundai ix35, či Kiu Sportage. V priebehu budúceho roku im chce sťažiť situáciu na trhu nové SUV Korando.

Novinka sa mala pôvodne volať C200, európski predajcovia však údajne trvali na názve, ktorý ich zákazníkom niečo hovorí. Automobilka sa preto neplánovane rozhodla oprášiť meno Korando. Na ruskom trhu sa však bude to isté auto predávať pod názvom New Actyon.

Z pôvodného označenia C200 automobilka nakoniec... Foto: SsangYong
SsangYong Korando Z pôvodného označenia C200 automobilka nakoniec upustila.

Pod kapotou bude mať turbodiesel s objemom 2,0 l a výkonom 129 kW (175 k). Neskôr ho doplní ten istý motor vyladený na skromnejších 110 kW (150 k) a bližšie nešpecifikovaný benzínový štvorvalec 2.0 16V s výkonom 85 kW (115 k).

Interiér sa nesie skôr v konzervatívnom duchu. Foto: SsangYong
SsangYong Korando Interiér sa nesie skôr v konzervatívnom duchu.

S najvýkonnejším naftovým motorom bude spolupracovať šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorú neskôr doplní aj automat. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies.

Z ostatných detailov sú zatiaľ známe len rozmery karosérie 4410 × 1830 × 1­700 mm.

Korando tu už raz bolo

Aj na slovenskom trhu sa už SsangYong Korando kedysi predával. Jeho tvary boli inšpirované terénnou klasikou – Jeepom Willys a okrem tvarov americkej legendy podedil aj veľmi slušné schopnosti v teréne podporené svetlou výškou 195 mm.

Prvé Korando bolo podstatne terénnejšie. Foto: SsangYong
SsangYong Korando Prvé Korando bolo podstatne terénnejšie.

Poháňal ho naftový päťvalec 290 TD s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 256 Nm. K dispozícii bola aj slabšia verzia 230 TD s výkonom 74 kW (100 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Neboli to však kórejské motory, ale technika automobilky Mercedes-Benz (motor OM 601 29 TD).

Okrem turbodieselov sa Korando predávalo aj benzínovými štvorvalcami 2.3 16V (103 kW/140 k) a 2.0 16V (93 kW/126 k). Interné označenie MB M 111 E23 (2.3 16V) opäť naznačuje, že agregát pochádza z dielní Mercedes-Benz. Na vybraných trhoch sa Korando predávalo aj s motorom 3.2 24V (MB M 104.981 E32), ktorý dosahoval výkon až 161 kW (219 k).

debata chyba
Články podľa značiek